بلاگ

  • ۰
  • ۰

قالب سیلیکونی این اشکال جالب و انعطاف پذیر برای عمل قالب گیری و درآوردن شکل دلخواه برای مصارف گوناگون، استفاده می می شوند.این اشکال به دلیل انعطاف پذیری و دوام بالایی که دارند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. نکته قابل توجه این است که هر چه سطح داخلی قالب ها، براق تر و شفاف تر باشد، برای مصارف هنری از جمله ساخت زیورآلات رزینی استفاده می شود و اما هر چه سیلیکون قالب گیری غیر شفاف تر و سخت تر باشد، برای مصارفی همچون تست بتن در آزمایشگاه های عمران و یا ساخت صابون مورد استفاده قرار می گیرد.در واقع بیشترین مصرف قالب های سیلیکونی برای کار با رزین است که حالت ژله ای و انعطاف پذیر دارند و در شکل هایی مانند مربع ، دایره و مستطیل و … وجود دارند.استفاده از قالب های با کیفیت این مزیت را دارد که میتوان ازآن برای دفعات زیادی استفاده کرد و همینطور رزین به راحتی از آن جدا میشود و نیازی به چرب کردن قالب نیست.

خواص جالب قالب سیلیکونی

قالبهای سلیکونی قابلیت تحمل در دماهای بالا و پایین را دارا می باشند و تا ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد گرما را تحمل می‌کند و در هر شرایطی می توانند خاصیت لاستیکی خود را حفظ کنند.
در مقابل شرایط جوی مانند رطوبت و نور ، مقاومت خوبی دارند. نور فرابنفش ، ازن ، آب و … ،حتی برای مدت بیش از ده سال هم بر روی آنها بی‌اثرند.
قالبهای سیلیکونی چسبندگی بسیار خوبی دارند.
قالبهای سیلیکونها بهترین رهاساز قالبی هستند. روغن سیلیکون به‌عنوان رهاساز قالب بکار می‌رود.
کابردهای قالب سیلیکونی
از قالب سلیکونی برای تولید مجسمه های پلی استراستفاده میشود
قالب های سلیکونی برای شمع سازی و تولید شمع استفاده بالای دارند
قالب های سیلیکون برای تولید شکلات و ژله و فوندانت استفاده میشود
از قالب سلیکونی برای تهیه انواع ژله و دسر یخچالی نیز استفاده می‌شود
با قالب های سلیکونی میتوان شیرینی خوشمزه ای اماده کنید واز ان لذت ببرید
برای کار قالب گیری در ساخت زیورالات رزینی از قالب های سیلیکونی استفاده می شود

فاکتورهای یک قالب سیلیکونی با کیفیت
شست و شوی راحت
انعطاف پذیری بالا
شفافیت بالا
نحوه ی مراقبت از قالب سیلیکونی
برای بالا رفتن طول عمر قالب ,قالب ها را در جای خنک نگهداری کنید و از قرار دادن آنها در مکان گرم(در تابستان) و یا کنا شوفاژ وبخاری در زمستان خود داری کنید.
هنگام استفاده از قالب ها ,رزین اپوکسی و هاردنر را حتما در حد گرم رعایت کنید.افزایش بیش از اندازه هاردنر باعث بالا رفتن بیش از اندازه دمای رزین شده و این افزایش دما باعث آسیب رساندن به لایه میکروبی شفاف و براق روی سطح قالب می شود.این آسیب به سطح قالب باعث می شود که کارهای بعدیتان شفافیت لازم را نداشته باشد.
اگر بعد از استفاده از قالب رزین می خواهید قالب را تمیز کنید,برای تمیز کردن آن از دستمال بدون پرز برای سطح قالب استفاده کنید.
هیچ وقت سطح قالب را با آب نشورید,زیرا در آب ها معمولا مقادیری ناخالصی وجود دارد که باعث کاهش شفافیت سطح قالب می شود.
به دلیل اینکه درون ماده سیلیکون سازنده قالب هاروغن وجود دارد به علت گرمی هوای محیط(در تابستان) یا به علت قرارگرفتن قالب در مکان های گرم (در تابستان و زمستان)امکان دارد روغن ماده سیلیکون روی سطح قالب بیاید.
به همین دلیل قبل از اولین استفاده از قالب اگر روغنی روی سطح قالب بود با دستمال نازگ و تمیز بدون پرز به آرامی روغن را از روی سطح قالب پاک کنید.
نحوه ی ساخت قالب سیلیکونی

اگر برای شما سوال پیش آمده است که این قالب های زیبا به چه صورت ساخته می شود باید بگوییم که ساخت قالب سیلیکونی راحتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید.شما هم به راحتی می توانید این قالب ها را بسازید!

در مرحله اول شما باید از طرح مورد نظر خود یک نمونه داشته باشید این نمونه می تواند هر شیء یا مجسمه و تندیسی باشد که در نظر دارید تا قالبی به همان شکل برای آن تهیه کنید.

موارد لازم برای ساخت قالب سیلیکونی در زیر آمده است.

سیلیکون قالب گیری
مدل یا نمونه
مواد جدا کننده و قلم مو
در صورتی که تمایل به سفارش ساخت قالب سیلیکونی دارید,مجموعه فروش لوکس آرا با سالها تجربه در زمینه ی فروش متریال و ابزار هنری(ورق طلا,پتینه کاری,ویترای,و…) از جمله هنر رزین و قالب سازی,آماده ی دریافت سفارشات ساخت قالب شما در هر طرح,رنگ,اندازه در تولید تکی و یا انبوه می باشد.تنها کافی است نمونه ی قالب مورد نظر خود را به شماره تماس ۰۹۳۳۴۸۱۱۰۳۴ ارسال کنید.

 

منبع: 1pezeshk

  • ۹۹/۰۹/۱۰
  • اطلاعات فناوری

کاربردهای قالب سیلیکونی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی