بلاگ

  • ۰
  • ۰

نکات مهم در تعمیر گوشی چیست؟ در استفاده از خدمات تعمیرات برای گوشی‌های موبایل، به چه چیزهایی توجه کنیم؟ چه تخلفات و روش‌های کلاهبرداری در این حوزه وجود دارد؟ این سوالات، پرسش‌هایی هستند که ممکن است زمانی به آن برخورد کنیم. در این مقاله با ما باشید تا به این مسائل پاسخ دهیم. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

تعمیرات گوشی چیست؟

نکات مهم در تعمیر گوشی چیست؟ همه ما ممکن است در طول استفاده از تلفن‌های همراه خود، مشکلاتی را در این دستگاه‌ها تجربه کرده باشیم که نیاز به تعمیر آن وجود داشته باشد. از جمله نفوذ آب درون دستگاه‌ها، خراب شدن برد ها، از کار افتادن بخش خاصی از برد، صفحه نمایش و غیره. برای رفع این نوع مشکلات، چاره‌ای جز تجویل گوشی به تعمیرات تخصصی آن نداریم.

مشاغل خدماتی تعمیرات یکی از مهم‌ترین نوع حرفه‌هایی هستند که در سطح جامعه وجود دارند که معمولا بسیاری از مردم عادی به آن نیاز خواهند داشت. از از عیب‌یابی گرفته تا تعویض قطعات، سرویس‌های مختلفی در این نوع مراکز ارائه می‌شوند.

  • جایگزینی باتری
  • تعمیر صفحه نمایش
  • تعویض دوربین
  • تعمیر پورت شارژ
  • تعویض گوشی
  • تعویض دکمه هوم
  • تعویض اسپیکر
  • تعمیر آسیب نفوذ آب

به طور معمول سرویس تعمیرات گوشی در 2 مرحله ارائه می‌گردند. در قدم نخست، لازم است ابتدا نوع مشکل شناسایی شود که این کار با استفاده از بررسی‌های سخت افزاری و نرم افزاری انجام می‌گردد. با گذر از این بخش، تیم تکنسین وارد مرحله اجرایی شده و اقدام به برطرف کردن مشکل مربوطه می‌کند. برای انجام این نوع خدمات، لازم است از تجهیزات مختلفی اعم از هیتر، لحیم‌ها، سشوارهای صنعتی، منبع تغذیه و غیره.

نکات مهم در تعمیر گوشی تلفن همراه چیست؟

در طول سال‌های گذشته، استفاده از گوشی‌های تلفن همراه به شدت افزایش یافته است و به واسطه کاربرد بی شمار آن نیز تقاضا برای تعمیرات آن بیشتر شده است. این موضوع سبب شده است تا بسیاری از از افراد به سمت ارائه مشاغل خدماتی تعمیرات گوشی هدایت شوند. اما با این حال در این میان نکاتی وجود دارد که لازم است مشتریان به آن توجه کنند.

بیشتر این نکات مهم در تعمیر گوشی در زمینه ارائه خدمات به صورت معتبر است که در برخی از مراکز به خوبی ارائه نمی‌شود. به عنوان مثال می‌توان به عدم رعایت استانداردها و تعمیرات استاندارد اشاره کرد که سبب می‌شود تا گوشی‌های تلفن همراه به خوبی کار نکنند و یا پس از مدت کوتاهی دچار خرابی شوند. در ادامه این مقاله سعی شده است تا چند گریز به این نکات زده شود تا شما به عنوان مصرف کنندگان و نیز ارائه کنندگان این نوع خدمات بتوانید از آن بهره مند شوید.

انواع روش های کلاهبرداری از نکات مهم در تعمیر گوشی

نکات مهم در تعمیر گوشی برای اولین بخش، مربوط به انواع روش‌های کلاهبرداری است که می‌بایست همه کسانی که به عنوان مصرف کننده این خدمات هستند، به آن توجه کنند. در واقع کلاهبرداری در هر صنعتی وجود دارد و محدود به یک نوع شغل یا حرفه نیست. برای بسیاری از ما که به عنوان مبتدی از خدمات تعمیرات گوشی استفاده می‌کنیم، ممکن است این موارد به چشم نخورد. با این حال برای درنظر گرفتن احتیاط بیشتر بهتر است آشنایی اولیه با آن داشته باشید. به طور کلی در این بخش از نکات مهم در تعمیر گوشی می‌توان به انواع روش‌های کلاهبرداری اشاره کرد که عبارتند از:

استفاده از قطعات تقلبی: اولین مورد در این بخش از نکات مهم در تعمیر گوشی، استفاده از قطعات تقلبی است. در این حالت ممکن است تعمیرکار، هزینه یک قطعه اصلی را از شما گرفته اما به جای آن، قطعات دست دوم و حتی تقلبی که در بازار رایج است را قرار دهد. این کار می‌تواند به خراب شدن آن بخش در آینده‌ای نه چندان دور منجر شود. به طور معمول، هدف از انجام این کار کسب سود بیشتر است.
استفاده از قطعات کارکرده: ممکن است قطعاتی از گوشی‌های اوراقی برای تعمیر گوشی‌های شما استفاده گردد. این روش نیز می‌تواند منجر به خراب شدن گوشی در مدت زمان کوتاهی بشود. با این حال استفاده از قطعات کارکرده در تعمیرات بسیاری از وسایل، به جهت اورجینال بودن برخی از قطعات و یا عدم وجود آن در بازاری داخلی در برخی از مدل‌ها استفاده می‌شود.

عیب گرفتن بیش از حد: یکی از ترفندهای کلاهبرداری دیگری که در زمینه تعمیرات گوشی‌ها وجود دارند، بیان عیب‌ها و مشکلات بسیاری است که ممکن است توسط برخی از افراد بیان شود. در این حالت صاحبان این نوع کسب و کارها، ایرادهای بسیاری از گوشی شما می‌گیرند که ممکن است برخی از آنها نادرست باشد. این باعث می‌شود تا برخی از قطعات نیز بدون نیاز به تعمیر جایگزین شده و به طور کلی، هزینه‌های تعمیرات افزایش یابد. بنابراین یکی از نکات مهم در تعمیر گوشی، استفاده از سرویس‌های مراکز معتبر است.

چگونه تعمیرکار معتبر را تشخیص دهیم؟
در پاسخ به نکات مهم در تعمیر گوشی که در بخش قبل بیان کردیم، مهم‌ترین و بهترین راهکار آن است که به یک تعمیرکار معتبر مراجعه کنید. به طور معمول، این نوع از مراکز تعرفه‌های مشخصی دارند و نیز از سوی برندها و شرکت‌های بزرگ تایید شده هستند. به همین خاطر و با توجه به پروتکل‌هایی که در آن ها وجود دارند، می‌توان اعتماد بیشتری به این آنها نمود. اما تشخیص چنین مراکزی  چگونه ممکن است؟ این پرسش مهمی است که برای آن راهکارهای زیر را می‌توان مطرح کرد که عبارتند از:

ارائه ضمانت اصالت قطعات توسط مرکز تعمیرات موبایل: اگر رفع مشکلات شما به گونه‌ای است که با تعویض قطعات داخلی انجام می‌گردد، بهتر است پیش از ارائه دستگاه خود برای تعمیرات، از خدمات دهنده تضمین اصالت قطعات را سوال کنید. این موضوع نگران کننده‌ای است که بسیاری از افراد ممکن است در مراکز مختلف مطرح کنند و معمولا شرکت‌های تعمیرات با اصالت آن را رعایت می‌نمایند. با این حالت ممکن است هزینه‌ی دریافت قطعات اورجینال و نو از شما گرفته شود که در قبال کارکرد طولانی‌تر دستگاه شما، ارزش آن را دارد.
گارانتی پس از تعمیرات: مورد دیگر از نکات مهم در تعمیر گوشی مراکز معتبر، ارائه گارانتی بدون شرط پس از تعمیرات در یک بازه معین است. هرچقدر این زمان بیشتر باشد، نشان از اطمینان آنها از عملکرد صحیح گوشی‌ها و تعمیراتشان است که می‌تواند ارزش آن را بیشتر کند. این مورد معمولا توسط بسیاری از مراکز تعمیرات گوشی ارائه نمی‌شود و یا مدت زمان بسیار کمی برای آن وجود دارد. داشتن چنین گارانتی منجر خواهد شد تا در صورت وقوع مشکل چند روز پس از تعمیرات، امکان بررسی و رفع آن توسط تعمیرکار وجود داشته باشد.
زبانزد بودن: از نکات مهم در تعمیر گوشی و یافتن یک محل معتبر برای آن، توجه به مراکزی است که زبانزد عام و خاص هستند. این راه حل معمولا بهترین فیدبک را دارد. چراکه تجربه واقعی است که می‌توانید از دوستان خود دریافت کنید. به طور معمول، استفاده از نقد و نظراتی که در وب سایت‌ها، نقشه گوگل و نیز فضاهای مجازی پیرامون این مراکز مطرح می‌شوند، می‌توانند درنظر گرفته شوند.
نکات مهم در تعمیر گوشی برای مشتریان

بخش سوم از نکات مهم در تعمیر گوشی، مربوط به اقداماتی است که مشتریان می‌بایست به آن توجه کنند. در این حالت می‌توان به برخی موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:جوان ایرانی (irjavan.com)

تهیه فایل بکاپ از اطلاعات گوشی: اگر گوشی شما کار می‌کند، حتما پیش از ارائه آن به یک مرکز تعمیراتی، یک فایل بکاپ از اطلاعات آن تهیه کنید. این اقدام یکی از بدیهی‌ترین کارهایی است که می‌بایست انجام دهید. چراکه منجر خواهد شد تا از حذف شدن گوشی شما در اثر فرمت حافظه داخلی آن جلوگیری کرده و امکان بازیابی آن را داشته باشید.

اطلاعات کافی به تعمیرکار: بیان جزئیات کامل در خصوص چگونگی خراب شدن گوشی و نیز مشکلی که اکنون با آن روبرو هستید، بسیار مهم است. به عنوان صاحب تلفن همراه، می‌بایست توضیحات کاملی راجع به اتفاقاتی که برای گوشی شما رخ داده است را بیان کنید. در صورتی که گوشی شما از قبل دچار مشکل شده است، آن را به تعمیرکار گوشزد کنید. قطعاتی که خراب شده‌اند را ذکر کرده و سعی نکنید نکته‌ای را پنهان نمایید. به طور معمول، با بیان این جزئیات تعمیرکاران می‌توانند محل دقیق خرابی را تشخیص داده و مرحله عیب یابی را به سرعت انجام دهند.
حذف اطلاعات مهم گوشی: از نکات مهم در تعمیر گوشی که پیش از درست کردن آن باید رعایت کنید، حذف اطلاعات مهم از تلفن همراهتان است. عکس‌های شخصی، رمز‌ها و اطلاعات ورود، پیامک‌های بانک و غیره، شماره تلفن‌ها، برنامه‌های اقتصادی مانند برنامه‌های مدیریت حساب بانکی و پسوردها، ایمیل‌ها و غیره از جمله مواردی هستند که می‌بایست در این راستا به آن توجه کنید.
تحقیق در مورد خرابی قطعه: آشنایی اولیه با مشکلی که در گوشی شما ایجاد شده است، به شما کمک خواهد کرد تا خرابی ایجاد شده را به دقت توضیح دهید. همچنین این کار منجر می‌شود تا از سوء استفاده تعمیرکاران پیرامون مشکل ایجاد شده و ناآگاهی‌تان جلوگیری نمایید.

منبع و ادامه مطلب: https://irjavan.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

  • ۰۱/۱۰/۰۱
  • اطلاعات فناوری

آموزش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی