بلاگ

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کیبورد لپ ‌تاپ یکی از مهمترین قسمت‌های لپ‌تاپ است که وظیفه انتقال داده‌ها را به صورت نوشتاری با تایپ کردن به آن دارد. این قسمت از کامپیوترهای شخصی بیش از هر بخش دیگر در معرض آسیب‌ها قرار دارد. خراب شدن می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که هر کدام برای تعمیر نیاز به روش خاصی دارند. تعویض کیبورد لپ تاپ شاید از نظر شما کار آسانی باشد اما کوچک‌ترین اشتباه در حین کار می‌تواند هزینه‌های زیادی را به وجود آورد پس اگر با این مشکلات رو به رو شدید، بهتر است قبل از انجام هر کاری به فروشگاه‌های تعمیرات لپ‌تاپ مراجعه کنید. اگر تمایل دارید با برخی از عوامل خراب شدن keyboard و مراحل تعمیر آن‌ها آشنا شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مراحل تعمیر کیبورد لپ تاپ

یکی از کارهای ساده ای که هر کاربر برای نگه داری از سیستم کامپیوتری خود باید انجام دهد، تمیز نگه داشتن لوازم جانبی آن است. زمانی که در کامپیوترهای رومیزی از کیبورد بیسیم و یا usb استفاده می کنید، تمیز کردن صفحه کلید کار دشواری نیست.اما در مورد کیبورد لپ تاپ شرایط کمی متفاوت است و شما نمی توانید به راحتی یک کیبورد بیسیم، گرد و غبار یا ذرات ریز را از میان کلیدها خارج کنید.برای تمیز کردن یک کیبورد معمولی آن را واژگون کرده و با ضربه زدن به پشت دستگاه، گرد و غبار را از فضای میان کلیدها خارج می کنید.در صورتیکه ضربه زدن به پشت لپ تاپ می تواند به قطعات داخلی آن آسیب وارد کند. برای اینکار ابتدا لپتاپ را خاموش کنید و آن را به صورت برعکس طوری نگه دارید که صفحه کلید رو به میز قرار بگیرد. سپس به آرامی ضربه های خفیفی به پشت دستگاه وارد کنید تا ذرات ریز میان کلید ها خارج شوند.همچنین باید انگشتان خود را روی تمام کلید های کیبورد بچرخانید تا بدینوسیله گرد وغبار موجود نیز از بین برود.

اتصال نامناسب

برخی مواقع کیبورد لپ تاپ صدمه دیده و بر اثر ضربه های فیزیکی یا شوک از مادربورد جدا می شود.تعمیر کردن لپ تاپ در این شرایط امکان پذیر است اما اگر مهارت یا تجربه کافی برای این کار ندارید، بهتر آن را به یک متخصص واگذار کنید.

عوامل تاثیرگذار در خراب شدن keyboard

عواملی که ممکن است سبب خراب شدن صفحه کلید کامپیوترهای شخصی شوند، می‌توانند نرم افزاری یا سخت افزاری باشند که به طبع راه حل برطرف کردن هر یک از آن‌ها نیز متفاوت است. اگر هر یک از این مشکلات برای شما رخ داد بهتر است به مراکز تعمیرات برای درست کردن یا تعویض کیبورد لپ تاپ خود مراجعه کنید.

خاصیت گرافیتی کیبورد تمام شده باشد

از جمله مشکلات سخت افزاری که ممکن است منجر به تعویض کیبورد لپ تاپ شود از بین رفتن یا کثیف شدن خاصیت گرافیتی صفحه کلید لپ تاپ است. گرافیت ماده‌ای است که در زیر کیبوردها قرار دارد و موجب انتقال جریان می‌شود. در صورتی که این ماده خاصیت خود را از دست دهد.keyboard دیگر عمل نمی‌کند.

ریختن مایعات

کار کردن مداوم پشت سیستم ممکن است بعد از گذشت مدتی خسته کننده باشد به همین دلیل بسیاری از افراد به خوردن نوشیدنی‌هایی مانند قهوه روی می‌آورند اما نکته مهم که در این باره حتما باید رعایت کرد، جلوگیری از عدم ریختن مایعات بر روی صفحه کلید است. اگر این اتفاق برای شما رخ داد بهتر است سریعا لپ‌تاپ را از شارژ جدا کنید و به یکی از مراکز تعویض کیبورد لپ تاپ مراجعه کنید.

جمع شدن زباله‌ها در زیر صفحه کلید

خوردن خوراکی از دیگر کارهایی است که در هنگام کار با لپ‌تاپ بسیار انجام می‌شود و ممکن است باعث جمع شدن زباله در زیر صفحه کلید و عدم کار کردن آن شود. در صورتی که حس کردید keyboard شما به سختی عمل می‌کند، بهتر است اقدام به تعویض کیبورد لپ تاپ خود کنید. لازم به ذکر است این اتفاق بیشتر برای کسانی رخ می‌دهد که صفحه کلیدشان به صورت جزیره‌ای نباشد.

مشکلات نرم افزاری صفحه کلید

همانطور که گفتیم از دیگر دلایلی که باعث تعمیر یا تعویض کیبورد لپ تاپ می‌شوند، مشکلات نرم افزاری نیز هستند. برای رفع این مشکل بهتر است لپ‌تاپ را یک بار shut down کنید تا مشکل برطرف شود. در صورتی که این ایراد رفع نشود به یکی از مراکز معتبر تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید..

اختلال در Num Lock

از دیگر مواردی که ممکن است سبب ایجاد مشکل تایپ کردن در کامپیوترهای شخصی شود، ایجاد اختلال در Num Lock است که به عنوان یکی از مشکلات نرم افزاری شناخته می‌شود. ممکن است با روشن بودن این دکمه بسیاری از کلمات در هنگام تایپ شدن اشتباه وارد شوند یا اصلا وارد نشوند. اگر مشکل برطرف نشد بهتر است اقدام به تعویض کیبورد لپ تاپ و تعمیر این دکمه کنید.

مراحل تعویض کیبورد لپ تاپ

تعویض کیبورد لپ تاپ ممکن است در ابتدا کار به ظاهر آسانی باشد اما بهتر است این کار را به مراکز تعمیرات این دستگاه‌ها بسپارید تا آن‌ها با طی کردن مراحل زیر مشکل را برطرف کنند. قبل از شروع هر تعمیری بر روی لپ‌تاپ‌ها بهتر است باتری و شارژ از آن جدا شوند. سپس پیچ‌ها یا خارهایی که باعث اتصال صفحه کلید به لپتاپ شده‌اند را باز می‌کنند. مهمترین قسمت این مرحله جدا کردن آن‌ها با استفاده از یک شی پلاستیکی است نه فلزی. بعد از جدا کردن تمامی دکمه‌های کیبورد نوبت به جدا کردن فلت می‌رسد. فلت یک صفحه پلاستیکی ساده است و برای جدا شدن اصلا نیازی به وارد کردن فشار نیست و تنها با باز کردن جک‌ها می‌توان آن را تعویض کرد. زمانی که تمامی این مراحل انجام شد نوبت به تعویض کیبورد لپ تاپ است.

  • اطلاعات فناوری
  • ۰
  • ۰

موسسه مهاجرتی تیدی پارس یکی از بهترین موسسات مهاجرتی بوده و به خاطر داشتن وکلای باتجربه ایی که دارد، می تواند در اخذ ویزای کشور های مختلف به افراد متقاضی کمک کند. این موسسه مهاجرتی در تهران است.

اقامت اروپا

یکی از بهترین و پربازده ترین روش ها برای اخذ اقامت اروپا توسط موسسه مهاجرتی تیدی پارس، مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری است. افراد متقاضی می توانند از طریق خرید خانه یا ثبت شرکت در کشورهای اروپایی اقدام به سرمایه گذاری کرده و در نتیجه اقامت آن کشور دریافت کنند.

کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری بوده و در سال های اخیر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی در بین افراد شناخته شده است. یکی از بهترین روش ها برای دریافت اقامت اتریش، سرمایه گذاری در این کشور است. افراد متقاضی باید به این نکته توجه کنند که فقط بعضی از انواع سرمایه گذاری منجر به دریافت اقامت دائمی این کشور می شود. افراد متقاضی با سرمایه گذاری در زمینه تجارت و فن آوری اطلاعات امکان بیشتری برای اخذ اقامت این کشور دارند. با توجه به این که کشور اتریش عضو چندین سازمان بین المللی مانند سازمان تجارت جهانی، بانک های جهانی و همچنین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است، افراد سرمایه گذار باید بیشتر در این زمینه ها در این کشور سرمایه گذاری کنند. با توجه به قوانینی که کشور اتریش برای سرمایه گذاری وضع کرده است، افراد متقاضی برای دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری باید به دولت اتریش کمک کنند. سرمایه گذاری در این کشور باید به صورت کاملاً قانونی انجام شود و همچنین در پروژه هایی اجرا شود که دولت آنها را تصویب و تایید کرده باشد. افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند، باید مبلغ مورد نیازی که برای سرمایه گذاری تعیین شده است را به صورت نقدی به دولت پرداخت نمایند. کمترین مبلغی که برای سرمایه گذاری در این کشور در نظر گرفته شده است، 3 ملیون یورو می باشد. فرد سرمایه گذار موظف به پرداخت هزینه هایی برای کارشناسی، ترجمه مدارک و پست می باشد ولی در صورتی که موفق به دریافت ویزای سرمایه گذاری نشود،  دولت فقط مبلغ سه ملیون یورو را به متقاضی پس می دهد و مبلغی برای سایر هزینه ها به او پرداخت نمی کند.

 

 

اقامت اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از کشورهای حوزه شنگن بوده و یکی از بهترین کشورها برای اقامت محسوب می شود. کشور اسلواکی شرایط خوبی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است و به همین دلیل افراد زیادی برای سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می کنند. افراد متقاضی برای دریافت اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری، باید طرحی برای تجارت و سرمایه گذاری خود به دولت اسلواکی ارائه نمایند. در صورتی که این طرح از طرح هایی مورد تصویب دولت باشد و توسط دولت پذیرفته شود، افراد متقاضی می توانند اقدامات لازم را برای سرمایه گذاری و سپس ثبت شرکت را انجام دهند. بعد از انجام این کارها افراد می توانند کارت اقامت 5 ساله خود را دریافت کرده و اقامت دائم دریافت کنند. اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری مزیت های زیادی برای افراد متقاضی دارد. متقاضیان برای دریافت اقامت کشور اسلواکی از طریق سرمایه گذاری نیازی به ارائه مدرک تحصیلی یا مدرک زبان آیلتس ندارند. در این روش همچنین افراد متقاضی نیازی به ارائه دادن سابقه بیمه و سابقه کاری ندارند. از دیگر مزیت های مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری می توان به این مورد اشاره کرد که افراد متقاضی این امکان را دارند که در بانک های این کشور حساب بانکی داشته باشند. این افراد می توانند بعد از مدتی ویزا کارت دریافت کرده و اقامت این کشور را بگیرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ اقامت اسلواکی 2021 توسط موسسه تیدی پارس تماس بگیرید.

اقامت انگلیس

کشور انگلیس یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا بوده و به همین دلیل هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند. افراد متقاضی قبل از اقدام به اخذ اقامت این کشور باید اطلاعات کاملی از شرایط این کشور به دست بیاورند و سپس اقدامات لازم برای مهاجرت به این کشور را انجام دهند. برای یادگیری زبان انگلیسی می توانید در کلاس های خصوصی موسسه تهران زبان شرکت کنید.

یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشور انگلیس، اقامت از طریق سرمایه گذاری است. افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه گذاری اقامت این کشور را بگیرند، باید مبلغی در حدود 200 هزار پوند در این کشور سرمایه گذاری کرده و همچنین طرحی تجاری برای کار خود ارائه دهند. این افراد باید چگونگی سرمایه گذاری این مبلغ در طرح کاری خود را  به دولت نشان دهند. دولت انگلیس برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند در این کشور را دارند، شرایط سنی در نظر گرفته است و متقاضیانی که می خواهند در کشور انگلیس سرمایه گذاری کنند، باید بالای 18 سال بوده و به سن قانونی داشته باشند. افراد متقاضی باید درخواست خود را برای ویزای سرمایه گذاری برای سفارت انگلیس ارسال کنند. ویزای سرمایه گذاری در حدود سه سال و نیم اعتبار دارد و افراد متقاضی بعد از پایان این مدت، باید دوباره ویزای خود را تمدید نمایند. یکی دیگر از روش های اخذ اقامت انگلیس، ویزا استارتاپ انگلستان است.

  • اطلاعات فناوری
  • ۰
  • ۰

قالب سیلیکونی این اشکال جالب و انعطاف پذیر برای عمل قالب گیری و درآوردن شکل دلخواه برای مصارف گوناگون، استفاده می می شوند.این اشکال به دلیل انعطاف پذیری و دوام بالایی که دارند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. نکته قابل توجه این است که هر چه سطح داخلی قالب ها، براق تر و شفاف تر باشد، برای مصارف هنری از جمله ساخت زیورآلات رزینی استفاده می شود و اما هر چه سیلیکون قالب گیری غیر شفاف تر و سخت تر باشد، برای مصارفی همچون تست بتن در آزمایشگاه های عمران و یا ساخت صابون مورد استفاده قرار می گیرد.در واقع بیشترین مصرف قالب های سیلیکونی برای کار با رزین است که حالت ژله ای و انعطاف پذیر دارند و در شکل هایی مانند مربع ، دایره و مستطیل و … وجود دارند.استفاده از قالب های با کیفیت این مزیت را دارد که میتوان ازآن برای دفعات زیادی استفاده کرد و همینطور رزین به راحتی از آن جدا میشود و نیازی به چرب کردن قالب نیست.

خواص جالب قالب سیلیکونی

قالبهای سلیکونی قابلیت تحمل در دماهای بالا و پایین را دارا می باشند و تا ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد گرما را تحمل می‌کند و در هر شرایطی می توانند خاصیت لاستیکی خود را حفظ کنند.
در مقابل شرایط جوی مانند رطوبت و نور ، مقاومت خوبی دارند. نور فرابنفش ، ازن ، آب و … ،حتی برای مدت بیش از ده سال هم بر روی آنها بی‌اثرند.
قالبهای سیلیکونی چسبندگی بسیار خوبی دارند.
قالبهای سیلیکونها بهترین رهاساز قالبی هستند. روغن سیلیکون به‌عنوان رهاساز قالب بکار می‌رود.
کابردهای قالب سیلیکونی
از قالب سلیکونی برای تولید مجسمه های پلی استراستفاده میشود
قالب های سلیکونی برای شمع سازی و تولید شمع استفاده بالای دارند
قالب های سیلیکون برای تولید شکلات و ژله و فوندانت استفاده میشود
از قالب سلیکونی برای تهیه انواع ژله و دسر یخچالی نیز استفاده می‌شود
با قالب های سلیکونی میتوان شیرینی خوشمزه ای اماده کنید واز ان لذت ببرید
برای کار قالب گیری در ساخت زیورالات رزینی از قالب های سیلیکونی استفاده می شود

فاکتورهای یک قالب سیلیکونی با کیفیت
شست و شوی راحت
انعطاف پذیری بالا
شفافیت بالا
نحوه ی مراقبت از قالب سیلیکونی
برای بالا رفتن طول عمر قالب ,قالب ها را در جای خنک نگهداری کنید و از قرار دادن آنها در مکان گرم(در تابستان) و یا کنا شوفاژ وبخاری در زمستان خود داری کنید.
هنگام استفاده از قالب ها ,رزین اپوکسی و هاردنر را حتما در حد گرم رعایت کنید.افزایش بیش از اندازه هاردنر باعث بالا رفتن بیش از اندازه دمای رزین شده و این افزایش دما باعث آسیب رساندن به لایه میکروبی شفاف و براق روی سطح قالب می شود.این آسیب به سطح قالب باعث می شود که کارهای بعدیتان شفافیت لازم را نداشته باشد.
اگر بعد از استفاده از قالب رزین می خواهید قالب را تمیز کنید,برای تمیز کردن آن از دستمال بدون پرز برای سطح قالب استفاده کنید.
هیچ وقت سطح قالب را با آب نشورید,زیرا در آب ها معمولا مقادیری ناخالصی وجود دارد که باعث کاهش شفافیت سطح قالب می شود.
به دلیل اینکه درون ماده سیلیکون سازنده قالب هاروغن وجود دارد به علت گرمی هوای محیط(در تابستان) یا به علت قرارگرفتن قالب در مکان های گرم (در تابستان و زمستان)امکان دارد روغن ماده سیلیکون روی سطح قالب بیاید.
به همین دلیل قبل از اولین استفاده از قالب اگر روغنی روی سطح قالب بود با دستمال نازگ و تمیز بدون پرز به آرامی روغن را از روی سطح قالب پاک کنید.
نحوه ی ساخت قالب سیلیکونی

اگر برای شما سوال پیش آمده است که این قالب های زیبا به چه صورت ساخته می شود باید بگوییم که ساخت قالب سیلیکونی راحتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید.شما هم به راحتی می توانید این قالب ها را بسازید!

در مرحله اول شما باید از طرح مورد نظر خود یک نمونه داشته باشید این نمونه می تواند هر شیء یا مجسمه و تندیسی باشد که در نظر دارید تا قالبی به همان شکل برای آن تهیه کنید.

موارد لازم برای ساخت قالب سیلیکونی در زیر آمده است.

سیلیکون قالب گیری
مدل یا نمونه
مواد جدا کننده و قلم مو
در صورتی که تمایل به سفارش ساخت قالب سیلیکونی دارید,مجموعه فروش لوکس آرا با سالها تجربه در زمینه ی فروش متریال و ابزار هنری(ورق طلا,پتینه کاری,ویترای,و…) از جمله هنر رزین و قالب سازی,آماده ی دریافت سفارشات ساخت قالب شما در هر طرح,رنگ,اندازه در تولید تکی و یا انبوه می باشد.تنها کافی است نمونه ی قالب مورد نظر خود را به شماره تماس ۰۹۳۳۴۸۱۱۰۳۴ ارسال کنید.

 

منبع: 1pezeshk

  • اطلاعات فناوری